my buddies

01 December 2011

siapa budak misteri itu?

Ini KISAH BENAR. Budak tu kurus, kecil molek je badan dia. Muka sangat innocent dan agak comel. Tapi kenapa dia digelar budak misteri? Malah ada yang sampai trauma dengan budak tu.

gambar sekadar hiasan. 
aku takkan sesekali detak gambar budak tu actually 
btw, aku suka gamba ni. HardCore kan?? HAHA

okay back to story

Budak tu duduk sama level dengan bilik aku kat hostel. Bilik kami bertentangan tingkat10. Satu malam tu 2.30am lepas aku and the gang lepak dan bual-bual kosong kami semua dalam 4orang semuanya pergi ke toilet. Okay budak  tu pun ada, tengah bersugi. Means guna kayu sugi ! (bagi aku pelik.HAHA) Kami pun buat biasa biasa jelah kan. then dia pandang sorang demi sorang melalui cermin. Dia panggil kami kakak padahal sebaya. Dia tanya soalan pelik. Pasal solat. Lebih kurang mcm ni soalan dia.

Akak, kalau tetiba masa solat keluar angin (kentut), sah ke tak solat ye?

Kawan aku jawab jelah dengan slumber. Batallah and kena amek wudhuk balik. Lepas tu dia angguk. Kitorang pun balik bilik. And tak sedar langsung budak tu tetiba ada kat depan pintu bilik tenung kitorang lama giler. Sejak bila dia ikut kitorang? Sumpah tak perasan!

Kitorang tanya kenapa, then dia ulang soalan tadi balik. Tak puas hati agaknye. Pukul 3pagi time tu, Jangan nak seram sangatlah kan. kitorang suruh dia balik, dia tenung kitorang lama. Serius time tu bulu roma aku dah naik. Dia masuk bilik tetiba duduk atas katil then pandang je kitorang.

gamba sekadar hiasan

Tiba-tiba dia gelak. Then menangis pastu gelak balik. Aduhh aku memang nak menjerit jugak. Tapi mungkin dia ada masalah ke. Senior kitorang Tanya macam-macam soalan kat dia. Dia just diam jeee. Faham tak itu sangat menakutkan! Lepastu akak senior tak puas hati suruh dia mengucap. Dia pun mengucaplah macam biasa..sampai kat tengah 2kalimah syahadah tu dia kerutkan dahi then menangis! Errrrkk, siapa budak tu wehh?

Sampai pukul 4.30 pagi dia lepak. Lama juga pujuk dia balik bilik dia. Tapi dia taknak. Lastly sebab kitorang halau, baru dia balik. Kadang-kadang kena berkeras jugak baru jalan!

Esoknye pula kan, pagi-pagi buta dia duduk mencangkung kat depan bilik. Semua orang tak bangun lagi kot. WHATS WRONG WITH HER!

Setiap hari dia tanya soalan pelik-pelik pasal agama. Terutama pasal solat. Dia pernah tanya soalan macam ni kat kawan aku. 
‘akak, kalau hari ke-3 keluar darah (haid) maknanya tak boleh solat kan?’. 
soalan tu macam sangat pelik. Bukan ke hari pertama pun memang dah tak boleh solat? 

Hari minggu haritu aku balik rumah. Then balik je hostel dengar cerita ada sorang akak senior trauma sebab budak tu ketuk-ketuk pintu bilik dia. Time tu minggu balik kampung. Akak tu kampung dia kat Terengganu kot so dia sorang je tak balik. Akak tu buka pintu tapi budak tu renung je mata dia tak cakap apa-apa. Akak tu menjerit gila-gila sebab takut then tutup pintu. Lama lepas tu, dalam setengah jam dia bukaklah balik pintu sebab nak pegi toilet. Guess what? budak tu still ada kat depan pintu tenung dia lama. Peeeehhhh! Cuaknye kan?

Sekarang ni satu hostel kenal dia. Then sampai sekarang aku taktau kenapa dia macam tu. Lecturer pun selalu tanya pasal dia. Bagi aku dia sangat misteri dan selamanya misteri.

Ps : aku diselubungi MISTERI !

gambar ni takde kena mengena dengan whole of the story. aku just merindui mereka tersangatnye. TAPI, dorang pun duduk di hostel yang sama. jadi, berhati-hatilah sahabatku. korang mungkin turut akan diselubungi MISTERI...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...